fredag 5. februar 2010

Slik går dagene

Ja dagene er korte og kvelden kommer så alt for fort.
Snø, slaps og mørkt så alt for lenge om dagene men vi går mot lysere tider.
Jeg ser veldig fram mot våren, lengre dager, varmen kommer og fisket begynner igjen.
En har jo handlet ny skute og ser virkelig fram mot vår fisket, denne sesongen kommer jeg ikke til å gå for å få de største gjeddene  men lære min egen sjø å lære.
Ara og Asperen inneholder jo mye fisk og grov fisk, blir jo tatt mange over 10kg hvert år.
Grunnen til at det blir slikt er at båten er for tung for min bil og dermed sier det seg egentlig selv.
Denne sesongen skal jeg bare kose meg ute med både kaffe og annet godt når en er ute på tur.
Et annet mål for sesongen er å kose meg hver eneste tur og ikke ha det travelt men god tid og virkelig nye livet ute på sjøen som gjedde fisker.

Når isen forsvinner og våren melder sin annmarsj så skal båten utpå vannet.
Vår fisket for meg er denging, denging og atter denging, hadde en bare hatt mere tolmodighet så hadde nok fisket også blitt bedre men det er trolling som står hjertet mitt nært.

Skitt fiske til alle sammen.

Ingen kommentarer: