mandag 8. februar 2010

Mere info om ny skuta

Ja iveren ble for stor etter større og kjappere båt og valget falt på en Scantic 550HT, det er flere grunner til dette.
For det første er det størrelsen, veldig bred innvendig og masser av steder å gjøre av tingen som en gjeddefisker har med seg på tur.
Båten er også ferdig rigget for trolling fiske og det er jo dette jeg driver med, samtidig så er det lave benker bak og disse blir fine å stå på når en er ute å jerker og buller.

Det er også en Eibenspreischer D2 diesel varmer som kommer godt med i kaldt vær og vind.
Var ute å prøvde den i dag selv om det er -9°c ute så får en god lunk inne i båten og slipper å fryse.

Planer for båten i nå tid er:
-Legge inn nytt teppe i stikkkabinen, flytte over riggene fra gammle skuta samt kartplotteren og ekkoloddet.
-Få satt opp 10stk transport holdere bak i båten når en forflytter seg, vet ikke helt hvor enda men jeg finner nok ut av det ville jeg tro.

Ting som kommer i løpet av sesongen er:
-Nytt stangorgel skal jeg også få på plass men er det står mellom å lage selv og bruke stangholdere fra Lorentsmarin hvis jeg ikke bestiller fra Jiicee, det vil tiden vise.
-Ny kartplotter og ekkolodd kommer også i løpet av året, da blir det to av DISSE.
Grunnen til at det blir disse er at jeg vil ha muligheten til å bytte ut uni-troll riggene mine med et par cannon 20mag og kjøre de sammen med cannonlink
-Få registrert hengeren så jeg kan forflytte meg lovlig langs veien.

Tja får vel legge ut noen bilder også da.
 
  
  
  
  
  
Nå er det på tide isen forsvinner så en kommer seg ut på vannet etter gjedde og kaffe kos 

Ingen kommentarer: