søndag 28. oktober 2012

En senhøst uke med fiske.

Oppsummering av en ferie uke med fiske. Startet søndag med tur på rødnes, Jan eErik som matros i min båt, Steinar i trackeren og Martin og Ole i deres båt.  Hadde 3 hugg. Men ingen fisk i båten,. Mandag på øyeren, med steinar og martin i trackeren og jeg i trapp(askeladden) Fikk ei gjedde. Overraskende blek gjedde i øyeren. Men hadde gress tellet her, hadde helt det helt klart blitt bra plass:-) Onsdag Glomma, fikk 8 gjedder totalt alene i båten og la bort alle nye gadgetts og fiske sånn jeg altid har gjort før i år. Torsdag var det tur med bror(Jim) til vestre silen på ørret jakt, noe som ga et sykt fiske med flue stang. Totalt 76 ørret i båten. På vei tilbake møtte vi skikkelig ruske vær, og er egentlig veldig glad jeg sitter her og skriver på bloggen i dag.4-5meter bølger og snøstorm 300 meter til land, er ikke noe og anbefale. Værste jeg har opplevd i en åpen 14 fot på ferskvann:-/ 

Tok fri fredag lørdag og søndag etter sterke opplevelser torsdag. 

I dag har tresko(hansviken) blitt rigget ned og satt på vinter lagring. Venter og ser før jeg setter vekk mellom båten (trapp).

I morgen er det jobb igjen, og jeg ønsker alle en god uke med et lite motto. Lev nå. Ted 

1 kommentar:

Mats Larsson sa...

Gøy å lese om uken din. Utgår ifra att du har kost deg allikevel?
Har du satt inn Hansviken for vinteren allerede nå? Ingen fler trollingturer i år da?