tirsdag 8. desember 2009

Er dette dagen da alt driter seg og en skulle vært hjemme?

Ja dagen begynte bra med at jeg ikke fant hodelykten og at jeg var tom for kaffe , ja ja fiske skal jeg.
Etter litt kaffe og mye prat på bensin stasjonen med kjent folk så bar turen opp til Tolvsby for sjøsetting, det var fortsatt litt mørkt men ingen hindring.
Båten ble drit møkkete pga det er en lang grus vei opp til rampen fra Aremark "sentrum".

Fylte opp båten med bensin, ryddet litt og lenset ut vannet (Les manuell lensepumpe), endelig skal det bli litt fiske igjen etter mye arbe og enda mere dritt vær.
Dette er noe jeg har gledet meg til og da endelig det jaggu ser ut til at været også skal holde seg for god til å ikke lave ned meg snø/slaps/regn.

Før jeg sjø-satte båten så skulle jeg bare sjekke om den startet noe den ikke gjorde, ikke et snev av startmotor å høre.  Ikke en dråpe med strøm igjen, nade absolutt ingenting.

Er det noe som er imot en om dagen?
Var en tur sammen med erik på steins forige mandag og fisket der var heller labert selv med god tru og guide.
Været har heller ikke vært det helt store om dagen som kanskje folk merker at jeg er ganske så lei og i dag startet ikke båten. Finner heller ikke klokken til å kjøre vann på undervann huset så jeg kan ikke snorstarte den heller, Ikke at den hadde startet for det har den aldri gjort før på startsnora.
El-start all heder og æra men når det først ikke startet så står en der med skjegget i postkassa og banner og svor.

Nei egentlig har en nok å bedrive tiden med her hjemme med tanke på konkurranser og annet diverse som skal settes igang til året, men og det er et stort MEN jeg skal ut å fiske i dag om det så skal bli svarte nattan før jeg får start på den igjen, den står til lading nå så det burde være muligheter.
Ja tiden vil vise hva som skjer, får sjekke strømmen om en times tid.


Ingen kommentarer: